Servicii PR sau strategii de marketing digital? Este o întrebare pe care mulți antreprenori aflați la început de drum și-o adresează din dorința de a-și extinde vizibilitatea.
Complexitatea industriei de publicitate necesită o abordare pe măsură. Chiar dacă mediul online a căpătat o popularitate sporită în ultimul timp, strategia de promovare trebuie să includă obiective diverse. Totuși, care este cea mai bună rețetă care îți poate aduce succes? Rămâne să afli în rândurile de mai jos.
Table of Contents
ToggleServicii PR vs. marketing online – principalele diferențe
Dacă abia ți-ai deschis business-ul sau pur și simplu vrei să vii cu o abordare nouă pe piață, teoria e sfântă. Nu înseamnă că trebuie să înveți definiții din dicționar, ci să înțelegi mecanismele din spate. Așadar, dacă îți dorești să creezi strategii durabile, trebuie să știi mai întâi diferența dintre servicii PR și marketing digital. Mulți încă le confundă sau le mixează greșit – de aici și rezultatele nu tocmai mulțumitoare din punct de vedere al reputației și conversiilor înregistrate.
Iată așadar, ce trebuie să ai în vedere:
Marketing digital:
- În termeni cât mai simpli, tacticile de marketing se axează pe atragerea de clienți și generarea de vânzări prin intermediul canalelor digitale.
- Printre beneficiile pe care le oferă se numără: rezultate măsurabile, targetare precisă a publicului și creșterea conversiilor.
- Este folosit pentru a evidenția produsele și serviciile oferite și are în vedere obiective mult mai pragmatice.
Servicii PR
- PR-ul este folosit pentru a spori credibilitatea unui brand în fața publicului, dar și a potențialilor parteneri de afaceri.
- Printre cele mai întâlnite obiective de PR se numără: creșterea nivelului de awareness în rândul targetului și loializarea clienților.
- Plasările bine gândite în mass-media și conținutul valoros distribuit pe social media sau la evenimente BTL pot genera beneficii pe termen lung.
Cele mai recomandate servicii PR
Așadar, atât strategiile de marketing online, cât și cele de PR devin instrumente mai mult decât necesare pentru construirea unei imagini pozitive de brand. Totuși, tacticile de PR rămân insuficient explorate, ceea ce nu face decât să reducă avantajul competitiv.
Vrei ca afacerea ta să devină cea mai bună alternativă în mintea consumatorilor? Nu e atât de greu precum pare, trebuie doar să calibrezi următoarele tehnici:
- Comunicate de presă – Stabilește relații cu mass-media pentru a obține plasări valoroase, care să ofere companiei șansa de a se afla cu un pas în fața concurenței. Pentru redactare profesională și parteneriate durabile cu jurnaliștii, cel mai bine ar fi să colaborezi cu o agentie PR. Specialiștii îți pot oferi consultanță personalizată și aleg publicații relevante pentru domeniul tău de activitate.
- Evenimente media – Oferirea de experiențe autentice nu are cum să lipsească de pe lista obiectivelor de business. Dacă vrei să aduci mai multă atenție asupra gamei de servicii sau a unei linii de produse în ediție limitată, organizează un eveniment BTL. Pe lângă promovare, e o idee numai bună pentru crearea de contacte.
- Relații cu influencerii – Colaborările cu influenceri din industria în care activezi pot amplifica mesajele distribuite către audiență și te pot ajuta să ajungi la un public cât mai diversificat. Formatorii de opinie au o influență foarte mare asupra comportamentelor de consum adoptate de clienți. Însă, dacă vrei să obții rezultatele dorite, nu ezita să apelezi la o agentie PR.
Servicii PR sau marketing digital – cum știi ce să alegi?
Cele două metode se completează armonios, dar nu înseamnă că trebuie să le aplici simultan. Există și cazuri în care vei avea nevoie doar de servicii pr sau doar de marketing online. Totuși, cum știi care este momentul oportun pentru a le pune în valoare?
Iată câteva sfaturi utile de care să ții cont data viitoare când vei trasa obiectivele de promovare:
- Gândește-te la ce vrei să obții în final. Vrei să-i faci pe clienți să vorbească mai mult despre afacerea ta? Atunci ai nevoie de PR. Vrei să ajungi la un prag maxim de vânzări și să-ți depășești potențialul financiar? Mai bine alegi marketing digital.
- Stabilește un buget corespunzător. PR-ul poate fi mai costisitor pe termen scurt, dar oferă beneficii de lungă durată. Pe de cealaltă parte, marketingul digital poate fi mai accesibil la început, dar necesită un buget constant pentru a menține rezultatele.
- Evaluează profilul și nevoile audienței la care vrei să ajungi. În cazul tacticilor de PR, poți ajunge la un public cât mai diversificat. În schimb, marketingul digital este mai potrivit pentru a targeta segmente specifice. Totuși, recomandat ar fi să optezi pentru o agentie PR.
Marketing digital sau servicii PR? Tu ce crezi că ar merge mai bine pentru afacerea ta? Un răspuns cât mai detaliat ți-l poate oferi o echipă de experți. Ai nevoie de o evaluare profesionistă înainte de a pune în aplicare tacticile de promovare – fie ele online sau offline.
Valorifică-ți brandul și adoptă obiective de business realiste și adaptate industriei în care activezi!