Dacă ai un business online și ți-ai propus să-ți crești vizibilitatea, probabil ai luat în considerare colaborarea cu agenție care oferă servicii seo. Este cea mai bună și profitabilă soluție la care poți apela pentru a înregistra rezultatele dorite. Experiența profesioniștilor este cea care va influența credibilitatea și relevanța brandului. Totuși, înainte de a-ți stabili obiectivele pe termen lung e important să ai o imagine de ansamblu asupra responsabilităților unui specialist seo.
Mulți antreprenori au impresia că o echipă de seo le poate asigura succesul în domeniul în care activează, indiferent de situație. Este complet greșit, însă mai multe informații utile despre misiunea unui expert în servicii seo poți afla în rândurile de mai jos.
Table of Contents
TogglePrincipalele atribuții ale unui specialist în servicii seo
Dacă te afli la început de drum și vrei să economisești buget, probabil ai luat în considerare administrarea activităților de promovare pe cont propriu. Până la urmă, cine cunoaște business-ul mai bine decât tine? O astfel de strategie poate fi eficientă la început – ajută la definirea unei culturi organizaționale în armonie cu personalitatea ta. Însă, este consumatoare de timp și nu oferă randamentul așteptat. Tocmai de aceea, contactarea unui profesionist în servicii seo devine cea mai bună alternativă.
Un specialist te va ajuta să ajungi în primele căutări ale motoarelor de căutare. Pentru a atinge nivelul dorit de vizibilitate, printre principalele sarcini care îi revin se numără:
- Identificarea cuvintelor cheie relevante pentru caracteristicile brandului tău – Efectuează un research detaliat înainte de a trece la activitățile propriu-zise. Utilizează instrumente de căutare specifice precum Ahrefs, Semrush sau Google Search Console pentru a găsi cele mai bune variante. Mulți antreprenori folosesc o listă cu multe cuvinte – ceea ce scade semnificativ șansele de a obține trafic organic.
- Evaluarea strategiilor concurenților și adaptarea tehnicilor în consecință – Analizează cu atenție competiția pentru a identifica oportunități de evoluție. Toate informațiile pe care le găsește le valorifică pentru a spori expunerea online, dar și pentru a crea o strategie de link building. De asemenea, alocă timp pentru a analiza noile tendințe în domeniu, dar și noile reglementări ale funcționării algoritmilor Google.
- Optimizarea paginilor și structurii site-ului – Specialistul poate influența pozitiv experiența utilizatorilor prin integrarea principiilor de optimizare seo. Așadar, adaptează meta-descrierile, textele propriu-zise, titlurile și imaginile în așa fel încât să atragă atenția și să susțină un grad ridicat de interactivitate. Se asigură în același timp că regulile seo sunt integrate firesc în text.
Ce NU face un seo specialist?

Majoritatea antreprenorilor aflați la început de drum comit o greșeală gravă în ceea ce privește colaborarea cu un expert în domeniu. Cei mai mulți nu le oferă libertatea de care au nevoie pentru a implementa și adapta strategiile de optimizare seo. Își impun punctul de vedere, fără însă a lua în considerare indicațiile oferite – de aici și rezultatele nesatisfăcătoare. Există și cazul în care adaugă sarcini în plus în fișa postului.
Dacă ai optat pentru ajutorul unei agenții și ți-ai setat deja foarte multe așteptări, ar fi bine să nu pui presiune nejustificată. Ar trebui să știi dinainte ce NU face un specialist seo:
- Nu garantează rezultate imediate – SEO este un proces pe termen lung, care implică mai multe etape de lucru. De la research până la implementare, totul durează. Un specialist SEO nu poate garanta poziții de top în motoarele de căutare într-un timp foarte scurt. În general, o strategie, pentru a da performanța așteptată, trebuie să aibă o consecvență de 6 luni.
- Nu este copywriter – Există mulți profesioniști care pot oferi și servicii de copywriting. Însă, la bază, un expert seo nu scrie texte, ci colaborează cu echipa de creație pentru a le adapta la cerințele algoritmilor Google. De asemenea, poate veni cu propuneri interesante de subiecte, în funcție de căutările utilizatorilor. Cel mai bine te orientezi către o agenție care furnizează servicii complete.
- Nu este programator – În general, un specialist seo nu se ocupă de implementarea aspectelor tehnice, care țin de structura site-ului. Nu este familiarizat cu limbajul de cod și nici nu poate asigura integrarea de noi funcționalități. Totuși, există persoane care au cunoștințe în ambele domenii. Tocmai de aceea, e recomandat să alegi o agentie seo Bucuresti cu experiență.
Serviciile unui freelancer sau unei agenții – ce să alegi?
Acum că ai înțeles cât de important este ajutorul unui profesionist, e timpul să treci la pasul următor – încheierea colaborării. Aici ai două variante – agenție sau freelancer. Dacă nu știi ce să alegi, iată care sunt lucrurile care îți pot influența decizia:
- Poate fi destul de greu să găsești un freelancer disponibil pe termen lung. În schimb, o agentie seo Bucuresti devine alegerea ideală pentru un parteneriat durabil.
- O agenție oferă o abordare completă a optimizării pentru motoarele de căutare. În plus, echipele de lucru sunt formate atât din experți seo, cât și din specialiști în servicii copywriting.
- De obicei, freelancerii au tarife mai accesibile decât agențiile. Totuși, s-ar putea să nu aibă aceeași experiență ca o persoană care lucrează de ani de zile pe proiecte diverse.
Vrei să sporești expunerea online a brandului tău? Apelează cu încredere la specialiști în industrie!