În ultimii ani, strategiile de influencer marketing au căpătat o popularitate crescută în ceea ce privește realizarea de servicii PR. Tocmai pentru că încrederea utilizatorilor e din ce în ce mai greu de captat, brandurile au trebuit să-și reorienteze abordările. Conținutul valoros și inițiativele durabile nu sunt singurele priorități pentru a schimba percepțiile clienților și a influența decizia de cumpărare. Factorul uman este mai relevant ca niciodată. Așadar, majoritatea business-urilor au luat în considerare colaborările cu influencerii.
Autoritatea formatorilor de opinie, dar și impactul pe care îl pot avea în comunitate pot crește credibilitatea unui brand. Totuși, sunt multe aspecte pe care e necesar să le ai în vedere. Orice greșeală care intervine în planificarea strategiei poate afecta reputația pe piață. Cum poți evita din start situațiile neplăcute, dar și la ce te poate ajuta o agentie pr rămâne să afli în rândurile de mai jos.
Table of Contents
ToggleInfluencer marketing – la ce te ajută în mod practic?
Știai că aproximativ 80% dintre consumatori caută recenzii oferite de influenceri înainte de a cumpăra un produs sau un serviciu? Părerea formatorilor de opinie contează, așadar, destul de mult în fața potențialilor clienți, mai ales a celor din generația Z. Conform statisticilor, aproximativ 32% din membrii noului val de cumpărători au făcut achiziții online la îndemnul unui influencer. Așadar, implementarea unor servicii pr nu ar trebui să scape din vedere importanța formatorilor de opinie.
Pe scurt, printre beneficiile pe care le oferă campaniile de influencer marketing se numără:
- Creșterea vizibilității – Conținutul creat de influenceri are o probabilitate mai mare de a deveni viral, tocmai pentru că ajunge la un public diversificat. Macro influencerii au peste 100.000 de următori, așa că pot influența semnificativ rata de engagement și implicit comportamentul de consum.
- Flexibilitate – Influencerii pot crea o varietate de forme de conținut, de la postări pe rețelele sociale până la videoclipuri lungi sau povești. De asemenea, sunt la curent cu noile tendințe, așa că pot veni cu idei creative și propuneri interesante pentru proiectele pe care le au în desfășurare.
- Precizie sporită – Este posibilă o segmentare foarte precisă a publicului în funcție de demografie, interese și comportament. Totuși, e esențial să colaborezi cu o firma de pr pentru a te asigura că abordarea planului de lucru este una corectă. Nimic nu se compară cu expertiza specialiștilor în domeniu.
Servicii PR – cum alegi corect influencerii?

Încheierea unei colaborări cu influenceri nu este chiar cea mai ușoară misiune. Persoanele publice își pot construi o imagine perfectă în exterior, dar nu înseamnă că se pot adapta fiecărui brand cu care colaborează. Tocmai de aceea, e indicat să iei legătura cu o firma de pr.
Dacă vrei să eviți din start situațiile neplăcute și să te bucuri de servicii pr profesionale, asigură-te că:
- Îți definești foarte clar obiectivele – Înainte de a începe căutarea persoanei potrivite, gândește-te la ce vrei să obții în urma campaniei. Vrei să sporești nivelul de awareness sau să crești rata de vânzări? Trasează obiective smart și adaptează planul în consecință. Astfel, vei știi exact ce indici de performanță să urmărești.
- Identifici publicul țintă – Analizează preferințele și interesele audienței și trasează un profil de buyer persona. Evaluează-i comportamentul de consum și gândește-te cum ar arăta clientul ideal pentru afacerea ta. Mai apoi, vezi dacă ceea ce ai aflat se potrivește cu ceea ce promovează persoana pe care vrei să o contactezi.
- Urmărești evoluția influencerilor – Fii atent la numărul de urmăritori, rata de engagement și răspunsul la comentarii. Vezi care este stilul de comunicare pe care îl folosește și dacă se potrivește brandului tău. Dacă nu vrei să dai greș, cel mai bine optezi pentru o agentie de pr.
Greșeli pe care să nu le faci atunci când alegi influencerii
Sfaturile de mai sus te vor ajuta mai mult ca sigur să eviți problemele de comunicare sau posibilitatea de a înregistra rezultate slabe.
Totuși, există și situații neprevăzute, care pot surveni chiar și în cazul în care ai ales un influencer relevant pentru business-ul tău. Iată, așadar, ce greșeli să eviți din start, mai ales dacă ai contactat o agentie de pr:
- Lipsa unui contract clar – Un contract bine definit va proteja ambele părți și va evita neînțelegerile. Asigură-te că înțelegi toate detaliile colaborării, inclusiv plata, durata campaniei și drepturile de autor.
- Colaborări scurte – Dacă schimbi constant influencerii, nu vei putea construi o imagine coerentă. Marile companii folosesc aceiași brand ambasadori de ani de zile pentru că îi ajută să devină exemple de consecvență pe piață.
- Pui accent doar pe urmăritori – În cazul te rezumi doar la numărul de urmăritori pe care îi are influencerul, în mod clar nu vei ajunge la rezultatele dorite.
Vrei să pui în aplicare o campanie de influencer marketing, dar nu știi de unde să începi? Recomandările de mai sus te vor ajuta, dar cel mai bine apelezi la o agentie de pr cu experiență!